نسل طوفان

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

نسل طوفان

این وبلاگ به جهت معرفی شهدای آبادان و خرمشهر با ایده فکری خادم الشهداء حاج احمد یلالی و همراهی شاگردان ایشان راه اندازی گردید.

نویسندگان

سالروز شهادت یوسف ماحوزی

| سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۰۸:۰۲ ق.ظ

یوسف ماحوزی

حُسن یوسُف! 

  نام: یوسف ماحوزی
پدر و مادر: جواد و آمنه
تولد: ۱۳۴۱/۶/۳۰ / آبادان
شغل: کارگر شرکت نفت
شهادت:۱۳۶۱/۴/۲۴ / شلمچه
یگان اعزام کننده : بسیج

محل دفن: بهشت اکبر اَهرَم-بوشهر   مدرک تحصیلی: راهنمایی
عملیات: رمضان 

    🔸یک روز زن همسایه به من گفت: خانم ماحوزی این چه حرفهاییه که به یوسف یاد می دید؟ بد میشه برامون ها! گفتم: مگه چی میگه؟ گفت میگه: خودم باید شاه را بیرون کنم. مگه خودم چِمِه؟ خودم باید بجای شاه بنشینم! اون موقع یوسف ۴ ساله بود.  

    🔹 می گفت باید جان خودم را فدای امام کنم و برای معرفی امام همه کار می کرد. برای بزرگترها عکس و اعلامیه توزیع می کرد؛ به بچه های کوچک شیرینی و شکلات می داد و بهشون می گفت مرگ بر شاه بگید!

   🔶بهش گفتم پدرجان شما 3 ساله که میری جبهه. دین خودت را ادا کردی دیگه! جواب داد: پدر مقصد ما معلوم است تا پیروزی بر کفار ستمگر اگر جانم را هم فدا کنم از جبهه دست بر نمی دارم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی