نسل طوفان

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

نسل طوفان

این وبلاگ به جهت معرفی شهدای آبادان و خرمشهر با ایده فکری خادم الشهداء حاج احمد یلالی و همراهی شاگردان ایشان راه اندازی گردید.

نویسندگان

زندگینامه سردار شهید حسین امامی

| چهارشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۰۴:۵۹ ب.ظ

در خانواده ای پر فضیلت قدم به عرصه ی وجود گذارد. نامش را حسین گذاشتند تا روزی همانند سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام خون خود را تقدیم به اسلام نماید.

در بیست و ششم آذر ماه سال 1336 در شهر آبادان متولد شد. کودکی فوق العاده زیبا و دوست داشتنی که تولدش سبب خیر و برکت در خانواده گردید. دوران تحصیلات خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. سال 1353 موفق به اخذ دیپلم طبیعی گردید.

جوانی که به مهربانی و صفا و صمیمیت شهرت داشت در سال های قبل از انقلاب ندای «هل من ناصر» امام را به گوش جان شنید و در زمره ی یاران او قرار گرفت و با شرکت در راهپیمایی ها همراه و همگام با مردم خداجوی جزء تاریخ سازان ایران زمین شد.


شهیدحسین امامی

با بارور شدن درخت تناور انقلاب اسلامی به جمع مدافعان فرهنگی و امنیت انقلاب پیوست و در برپایی امنیت در شهر آبادان نقش چشمگیری داشت. با هجوم ارتش تا به دندان مسلح عراق او به اتفاق برادر و همرزمانش به دفاع از مرزهای کشور پرداخت که در همان ابتدای جنگ برادر دلاورش حمید در آبادان شهید شد و شهر آبادان را به عطر شهادت معطر کرد.

وی به لحاظ حضور مستمر در جبهه همراه با توان بالای نظامی او به مسئولیت های مختلف منصوب شد و تا زمان شهادت در گوشه و کنار کربلای جنوب جانانه جنگید و سرانجام در حالیکه جانشین عملیات قرارگاه نجف را به عهده داشت در شرق دجله در تاریخ 23/12/63 در عملیات بدر به مولایش حسین علیه السلام اقتدا نمود و کربلایی شد.

همسر شهید : اینها معصوم به دنیا نیامدند ، بلکه خود را مطهر کردند . ذکر خصوصیات این شهیدان بزرگ تا آنجا اهمیت دارد که آن عمل شود در غیر اینصورت باید بدانیم که بیان این مطالب شهیدان عزیزمان را خوشحال نمی کند .
ازدواج : مراسم ازدواجش بسیار ساده بود و لباسی به تن داشت چنانچه اگر او را نمی شناختی ، داماد را از دیگران تشخیص نمی دادی .
نکته ای از هزاران : سرهنگ احمد تیربند از همرزمان نزدیک شهید نکته ای در مورد حضور قلب از شهید را چنین نقل می کند : هنگامی که سر به سجده می گذاری بلافاصله ذکر را نگو . بگذار لحظاتی بگذرد و سپس ذکر را قرائت کن که درحضور قلب و توجه تاثیر خوبی دارد.
شهادت :

او در آب شهید شد و به فرموده پیامبر (ص) : اجر شهید در آب 2 برابر شهید در خشکی است.
قسمتی از وصیتنامه شهید :

باورداشته باشید اگر روز با دیده بصیرت ، این امت و خصوصا برادران سپاه و بسیج لباس های خود را از تن در بیاورند و آن را بشویند از آن ها خون خواهید چکید و این خون ها ، خون شهید است و بس . و هر چه مسئولیت فرد در این جمهوری سنگین تر باشد خون بیشتری خواهد چکید که به حق سنگینی خون شهدا برگرده شما مسئولین (بالاخص برادران سپاهی ) خواهد بود .
همیشه در حساب های زندگیتان جائی برای پاسخگویی به خداوند در قبال پاسداری ازخون شهدا باز نمائید .جداً دقت کنید ما که شعار می دهیم پاسداری ازخون شهید ، آیا تمام توان (باموالهم و انفسهم)خود را در جنگ نابرابر بکار گرفته ایم.


کانون ایثار و شهادت آبادان

مسجدامام محمدباقر(علیه السلام)

نظرات  (۲)

  • ریحانه امامی
  • سلام وبلاگ خیلی خوبی دارید مخصوصا این که مطالب خوبی گذاشته بودید  اینم بگم که شهید حسین امامی عموم بود .خدانگهدار
    پاسخ:
    سلام
    ممنون که به وبلاگ خودتون سر زدید
    ما و همه دوستان از سربازان ولایت و ادامه دهنده گان راه امثال سردار شهید حسین امامی هستیم
    ان شاءالله به توفیق دعای خیر دوستان
  • ریحانه امامی
  • سلام وبلاگ خیلی خوبی دارید مخصوصا این که مطالب خوبی گذاشته بودید  اینم بگم که شهید حسین امامی عموم بود .خدانگهدار

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی