نسل طوفان

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

نسل طوفان

این وبلاگ به جهت معرفی شهدای آبادان و خرمشهر با ایده فکری خادم الشهداء حاج احمد یلالی و همراهی شاگردان ایشان راه اندازی گردید.

نویسندگان

احمد یلالی، مدیر کانون تخصصی ایثار و شهادت آبادان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به برنامه‌های این کانون گفت: برنامه اخیر این کانون در ارتباط با شهدا، طراحی جلد دفتر تحریر دانش‌آموزان با تصاویر شهدای خوزستان است.

وی توضیح داد: تصاویر تعدادی از شهدای آبادان از میان فرماندهان، دانش‌آموزان، مدافعان حرم، زنان شهید و ... به صورت نقاشی طراحی شده‌اند که این طراحی‌ها بر روی جلد دفتر تحریر دانش‌آموزان استفاده خواهند شد.

یلالی با بیان اینکه این کار با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی انجام می‌گیرد و با همکاری خانواده شهدا به تولید خواهد رسید، تصریح کرد: تصاویر بسیاری از شهدا بر روی نوشت‌افزارها وجود دارد؛ اما شهدای خوزستان زیاد دیده نمی‌شوند. در این کار تلاش بر این است که شهدای آبادان را معرفی کنیم و قسمتی از زندگینامه آنها در طراحی جلد دفتر جای دهیم.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه نگاه کانون ایثار در این کار فرهنگی است، در خصوص نحوه توزیع این دفاتر تحریر گفت: برای بحث توزیع تدابیری اندیشیده شده است. سال گذشته دوره روایتگری دفاع مقدس از سوی این کانون در آبادان برگزار شد و ما در حال حاضر شبکه روایتگران دفاع مقدس را در میان معلمان مدارس داریم. این دفاتر از طریق این روایتگران در مدارس توزیع می‌شود.

وی گفت: در این طرح، دانش آموزان در ابتدا از طریق این روایتگران با شهدای مورد نظر آشنا می‌شوند و پس از آشنایی دفاتر تحریر با طراحی جلد تصویر همان شهدا به آنها عرضه می‌شود.

یادآور می‌شود؛ از دیگر برنامه‌های کانون تخصصی ایثار و شهادت مسجد امام محمدباقر(ع) آبادان تألیف زندگی دو شهید مدافع حرم؛ شهید سیاح طاهری(با همکاری مؤسسه روایت فتح) و شهید احمد مکیان، مصاحبه با والدین شهدا، دیدار هفتگی با خانواده شهدا و برگزاری دوره تاریخ شفاهی(اواسط شهریورماه) است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی