نسل طوفان

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

نسل طوفان

این وبلاگ به جهت معرفی شهدای آبادان و خرمشهر با ایده فکری خادم الشهداء حاج احمد یلالی و همراهی شاگردان ایشان راه اندازی گردید.

نویسندگان

شهید جعفر رضایی

| جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۹، ۰۶:۵۱ ق.ظ

شهید جعفر رضایی
اعلام "رمز پیروزى" در وصیت نامه یک شهید آبادانی

گزیده وصایای شهدا
نوید شاهد - شهید "جعفر رضایی" در صیت نامه خود می نویسد: از شما مى خواهم وحدت را همچنان حفظ کنید و همواره دنباله رو اماممان باشید و مبادا که غفلت کنید که دشمن در کمین است و...
رمز پیروزى در گرو پیروى از رهبر است / وصیت نامه شهید جعفر رضایی


به گزارش نوید شاهد فارس، شهید جعفر رضایی در 1 شهریور سال 1342 در شهر آبادان دیده به جهان گشود .پس از گذراندن کودکی به تحصیل پرداخت و تحصیلاتش را تا سطح متوسطه ادامه داد .

در ایام پیروزی انقلاب ، به همراه برادر مفقود الاثرش جلیل و پسرعموی شهیدش جمشید ، برای مقابله با نظامیان شاه شبها در منزل کوکتل مولوتف می ساخت و روزها اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) را در مدارس و مساجد پخش می کرد .

دو سال پس از پیروزی انقلاب ، با تجاوز دشمن و محاصره ی شهر آبادان ، همراه با خانواده به " لامرد " مهاجرت کرد . سپس به جزیره ی " لاوان " رفت و در شرکت نفت مشغول به کار شد . در جزیره به عضویت بسیج در آمد و با وجود آنکه برادرش جلیل نیز در نبرد آبادان مفقود گردیده بود راهی میدان های رزم شد . سرانجام  در 30 مهر سال 1364 در جبهه ی " عین خوش " با پدافند هوایی مشغول دفاع از آسمان ایران بود ، شربت شهادت نوشید و به وصال یار نایل آمد .

(متن وصیت نامه)

بسم الله الرحمن الرحیم. بسم رب الشهداء و الصدیقین. وصیتنامه جعفر رضائى 21/11/1361.
و ما من قطره احب الى الله من قطره دم فى سبیل الله (رسول اکرم) هیچ قطره اى در مقیاس حقیقت در نزد خدا از قطره خونى که در راه خدا ریخته شود بهتر نیست.

با سلام و درود به امام عصر (عج) و برپاکننده عدل و داد و با سلام و درود به امام بزرگوارمان خمینى بت شکن و با سلام و درود به شهیدانى که در راه خدا جان خود را نثار کردند و درود بر شما مردمى که همچنان کوهى استوار در مقابل سختیها و دشواریها ایستاده اید و با این مقاومت و استواریتان و حملات دشمن شکنانه خود پشت دشمن را به لرزه درآورده اید و با این وحدت و اتحاد مى رود که به نابودى ظالمان و دشمنان بیانجامد و طومار ظلم و استبداد جابران و استعمارگران را در هم پیچیده و درهم خورد کند.

من به عنوان یک برادر کوچک از شما مى خواهم وحدت را همچنان حفظ کنید و همواره دنباله رو اماممان باشید و مبادا که غفلت کنید که دشمن در کمین است و دنبال فرصت مى گردد که نقشه هاى شومش را پیاده کند. شماها مردم امید مستضعفان هستید و وظیفه ما خیلى سنگین است و خداوند در این مقطع زمانى شما ملت را گماشته است که حق خود و مظلومان را از ظالمان بستانید و رمز این پیروزى در گرو پیروى از رهبر است و از شماست که از اسلام و مظلومین دفاع کنید و الآن وقت آن رسیده است .

اکنون که من به جبهه مى روم با آگاهى این راه را انتخاب کرده ام و از عشق به الله مى روم به جایى که در آن جا عاشقان الله انتظار مى کشند و از فراق مى سوزند و همچنین مى روم که سینه دشمن بشکافم و اگر لیاقت شهادت را داشتم این خون ناقابل خود را نثار معبود خویش کنم و خدایا از تو مى خواهم که از گناهانم درگذرى و تا پاک نشده ام مرا از این دنیا مبرى.

اما چند سخنى با مادر و پدرم: مادر و پدر مهربانم از اینکه من نتوانستم جبران زحمات و خدمات شما را بکنم مرا ببخشید و از شما مى خواهم و از خطاهاى من درگذرید و مادر و پدر و خواهرانم و برادرانم در فراق من گریه مکنید و اگر خواستید گریه کنید براى امام حسین و على اکبر گریه کنید. مادر و پدرم مبادا که با از دست دادن پسرانت ناراحت شوى بلکه خوشحال باشید که آنها بطرف خداى خود شتافته و خدا خود ناظر و شاهد است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی