نسل طوفان

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

نسل طوفان

این وبلاگ به جهت معرفی شهدای آبادان و خرمشهر با ایده فکری خادم الشهداء حاج احمد یلالی و همراهی شاگردان ایشان راه اندازی گردید.

نویسندگان

شهید اسماعیل فرخی نژاد و دفاع مقدس

| جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۹، ۰۷:۵۵ ق.ظ

شهید فرخی نژاد علیرغم روحیه مهربان و لطیفی که داشت اما در میدان نبرد، و برای حفاظت از ناموس وطن رشادت هایی که زبانزد همه بود، از خود نشان دادند. به گواه همه ی افرادی که با او در جبهه و در میدان جنگ بوده اند، او از ممتاز ترین فرماندهانی بود که کارهایش را به بهترین شکل ممکن به انجام می رساند. شهید فرخی نژاد در جلسات توجیهی نقشه، و نیز طراحی حملات، نظرهای مهمی ارائه می کردند که گاها مورد تشویق حاج قاسم سلیمانی(فرمانده لشکر 41 ثارالله کرمان) قرار می گرفت. سردار سلیمانی در یکی از جلسات توجیه نقشه در لشکر 41 ثارالله به صراحت عنوان می کند که اگر هر وظیفه ای را بر عهده ی گردان اسماعیل فرخی نژاد گذارده شود، به نحو احسن به انجام خواهد رساند. همین جمله خود بسی بسیار نشان می دهد که شهید فرخی تا چه حد نقش مهمی را در پیروزی های لشکر 41 ثارالله و طبیعتا در جنگ میان ایران و عراق بر عهده داشته.

 

عبدالحسین رحیمی یکی از فرماندهان لشکر 41 ثارالله کرمان در خصوص رشادت های شهید اسماعیل فرخی نژاد، این چنین لب به سخن می گشاید : ((به عنوان فرمانده در عملیات های مختلفی شرکت داشتند که بارزترین آن ها در عملیات والفجر 8 بود که در آنجا نقش داشت. از ابتدا تا انتها و مرحله ی اولیه که لشکر ثارالله برای عبور از اروند گردان هایی را طراحی کردند ایشان از گردان هایی بودند که از اروند عبور کردند و در تصرف اهداف اولیه که همان هدف نهایی لشکر ثارالله بود و ختم می شد به هدف نهایی قرارگاه، یعنی تصرف اروند قشقی ، اسکله ی قشقی و خود شهر قشقی، حرکت به سمت خور عبدالله، تصرف پایگاه موشکی و در نهایت رسیدن به کارخانه ی نمک و البهار. دوستانی که در این مرحله با ایشان بودند نقل می کنند تو بحث تصرف جاده ی البهار با شهید تاجیک نقش بسیار به سزایی داشت در محاصره ی دشمن و قطع راه ارتباطی آنها با جاده ی استراتژیکی که به سمت بصره می رفت. این نقطه را محاصره می کنند و اسرای زیادی از دشمن با هماهنگی شهید تاجیک و دیگر گردانها محاصره می شوند و نهایتا تسلیم می شوند.

 

خصوصیات بارز شهید :
به جهت اخلاقی، شهید اسماعیل فرخی نژاد را می توان یک انسان نمونه دانست. با همه مدارا می کرد و صمیمیت زیادی با همه داشت. احترام به پدر و مادر و بزرگترهای فامیل از ویژگی های منحصر فرد این شهید بزرگ اسلام بود. او چه در دوران کودکی و نوجوانی و چه در زمانی که به عنوان فرمانده ی گروهان و بعدها نیز به عنوان فرمانده ی گردان در لشکر 41 ثارالله نائل آمد، فردی بود بسیار آرام و سر به زیر که بی هیچ گونه ادعایی با دوستان و خانواده برخورد می کرد. با این همه اما به همان نسبت در مسائل بیت المال و جهاد در راه خدا، فرد بسیار سخت گیر و حساسی بود. یکی از بارزترین جنبه های شخصیتی ایشان عشق و علاقه ای بود که به حضرت امام حسین(ع) داشتند. اسماعیل چنان شیفته ی امام حسین(ع) بودند که برای رسیدن و دیدار با این امام (والبته دیدن روی نورانی امام غایب حضرت مهدی (عج) ) راهی جز شهادت خویش نمی دانست. همچنین می توان به دوستی او به امام راحل، امام خمینی (ره) اشاره ای داشت. در همه حال امام را دعا می کرد و حتی از دوستان و خانواده اش می خواست تا امام خمینی(ره) را دعا بکنند. شهید به دلیل داشتن صوت زیبا و همچنین صحیح خواندن قرآن، همیشه در جلساتی که در جبهه ها برگزار می کردند، ایشان قاری بودند. به گونه ای که هر گاه پای صحبت همرزمانش بنشینیم، جدای از شهامت و فرماندهی اش در طول جنگ و جبهه، همگی از صوت و صدای زیبای ایشان یاد می کنند. به همین جهت در مواقعی که عملیات نبود، اقدام به برگزاری کلاس قرآن و همچنین کلاس های دینی و مذهبی می کردند. یکی دیگر از موارد شخصیتی شهید فرخی این بود که آدمی بسیار افتاده بود. هیچگاه از مسئولیتهای محوله شانه خالی نکرده و همیشه در صحنه ها حاضر بودند. آدمی بسیار سختگیر و کوشا بودند.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی