نسل طوفان

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

نسل طوفان

این وبلاگ به جهت معرفی شهدای آبادان و خرمشهر با ایده فکری خادم الشهداء حاج احمد یلالی و همراهی شاگردان ایشان راه اندازی گردید.

نویسندگان

دوران کودکی تا انقلاب شهید اسماعیل فرخی نژاد

| جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۹، ۰۷:۴۸ ق.ظ

شهید اسماعیل فرخی نژاد در تاریخ 25/11/1341 در استان خوزستان ، در شهر آبادان و در خانواده ای مومن و مذهبی دیده به جهان گشود.

شهید همه ی دوران کودکی و نوجوانی اش را نیز در همین شهر گذراند. پدرش نقاش ساختمان بود و مادرش نیز به کار خانه داری مشغول بود.

اسماعیل اولین فرزند خانواده ی محرم فرخی نژاد به حساب می آمد. از همان ابتدای کودکی علاقه ی خاصش را به قرآن و امام حسین (ع) و اهل بیت معصومین نشان می داد.

در هر کلاس قرآنی که بر پا می شد شرکت می کرد و همیشه از قاریان نمونه ی دوران خود بود که حتی در این زمینه به موفقیت هایی نیز رسید و جوایزی هم کسب کردند. به گواه همه ی افراد خانه، او فردی بسیار آرام و متین و گوشه گیر بود که حتی با دوستان خود نیز به آرامش برخورد می کرد. دوران تحصیلی در مقطع ابتدایی را در مدرسه ی انوشیروان آبادان گذراند.

مدرسه ابتدایی انوشیروان نیز بعدها به مدرسه راهنمایی تبدیل شد و شهید اسماعیل فرخی نژاد دوران راهنمایی خود را نیز در همین مدرسه به پایان رساند. با ورود به دوران راهنمایی با فردی به نام مرتضی یار احمدی که از قاریان شایسته و خوب قرآن بودند، آشنا می شود. این آشنایی زمینه ای شد برای آشنایی بیشتر اسماعیل با قرائت قرآن مجید که سبب رشد او را در این مورد هم فراهم ساخت.....

((سده)) نام محله ای در آبادان بود که پدر به تازه گی خانه ای را در آن خریداری کرده بود. پس از گذشت چندین سال آنها دوباره مکان خود را تغییر داده و این بار به محله ی ذوالفقاری آبادان نقل مکان کردند. اسماعیل در این دوره در دبیرستان امیرکبیر آبادان مشغول به تحصیل بود که با شروع جنگ تحمیلی مجبور به ترک محل تحصیل و خانه ی خود شدند. بندرعباس مقصد بعدی اسماعیل و خانواده بود. شهید فرخی نژاد مابقی دوران دبیرستان خویش را در دبیرستان ابن سینا بندرعباس مشغول به تحصیل شد که در همین جا نیز موفق به اخذ دیپلم گشتند. همچنین شهید فرخی در طول جنگ نیز به ادامه ی تحصیلات (در رشته ی تجربی) پرداخت...

فعالیت های پیش از انقلاب :
شهید اسماعیل فرخی نژاد در دوران پیش از انقلاب و گاها به دور از چشم خانواده در فعالیت ها و تظاهرات مردمی شرکت می کردند(که البته بعد از اطلاع پدر از این جریان، او توانست آزادانه به فعالیتش ادامه بدهد) با این همه اما عمده فعالیت این شهید بزرگ وار به دوران انقلاب یعنی در سالهای 1357، 1358 ؛ و پس از آن در طول دوران جنگ تحمیلی مربوط می شود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی