نسل طوفان

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

نسل طوفان

این وبلاگ به جهت معرفی شهدای آبادان و خرمشهر با ایده فکری خادم الشهداء حاج احمد یلالی و همراهی شاگردان ایشان راه اندازی گردید.

نویسندگان

اعزام به جبهه شهید اسماعیل فرخی نژاد

| جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۹، ۰۷:۵۰ ق.ظ

شهید اسماعیل فرخی نژاد در سن هجده سالگی برای اولین مرتبه و به عنوان امدادگر و از طریق جمعیت هلال احمر استان هرمزگان، راهی جبهه های حق علیه باطل شدند که مدت سه ماه این حضور به طول انجامید. پس از این مدت و در برگشت، به عنوان عضوی از جهاد سازندگی استان هرمزگان مجددا به جبهه ها اعزام شدند و پس از مدتی و در برگشت دوباره، این بار تحت عنوان رزمنده (و به طور مرتب و مداوم) در جنگ و جبهه حضور یافتند که این حضور تا زمان شهادت ایشان (یعنی در سال 1365) به طول انجامید. به دلیل هوش بالا و همچنین صداقت بسیاری که در وجودش بود کم کم توانست پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی نماید. به طوری که پس از مدتی ، به عنوان فرمانده ی گروهان و چندی بعد به عنوان فرمانده ی گردان421 لشکر 41 ثارالله کرمان نائل آمد و توانست خود را به عنوان یکی از فرماندهان تاثیر گذار و به نام لشکر 41 ثارالله مطرح بکند. شهید فرخی نژاد مدت کوتاهی هم، به عنوان فرمانده ی تیپ مشغول به فعالیت در جبهه ها بودند. با این همه اما اسماعیل همچنان همان فرد آرام و گوشه گیر دوران کودکی و نوجوانی خود بود. رسیدن به این مقام و درجه هم نتوانست او را دچار غرور کاذب نماید و او با متانت و غربت هر چه تمام تر در لشکر 41 ثارالله کرمان به عنوان نمونه ای از یک فرمانده ی شجاع و دلاور و البته سر به زیر و با اخلاق حسینی(ع)، خود را مطرح ساخت. همانگونه که اشاره شد شهید فرخی نژاد در سن 18 سالگی (یعنی از سال 1361 ) وارد میدان جنگ شد و تا زمان شهادت آن را ترک نگفت. در طی این دوران در عملیات های مختلفی حضور پیدا کرد و در اکثر آن ها هم سربلند و پیروز از میدان خارج شدند. از جمله عملیات هایی که ایشان در آن شرکت داشتند عملیات والفجر4 و 8 بود که نقش انکارناپذیری را در این عملیات ها بر عهده داشتند. (عملیات های بیت المقدس، طریق القدس،کربلای 4، خیبر و بدر، از دیگر این عملیات ها بودند) شاید اغراق نباشد اگر بگوییم شهید اسماعیل فرخی نژاد همه ی عمر مفید خود را در جبهه ها طی کردند. به طوری که حتی اگر گاهی هم به مرخصی می آمد، زودتر از پایان زمان مرخصی و به اشتیاق جبهه، عازم جنگ می شدند. حتی همین روزهایی را هم که باید در اختیار خانواده خود باشند را در کنار دوستان رزمنده اش که برای بهره جویی از دانش نظامی و اندیشه ی اسلامی و دینی به سراغش می آمدند، می گذراند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی