نسل طوفان

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

نسل طوفان

این وبلاگ به جهت معرفی شهدای آبادان و خرمشهر با ایده فکری خادم الشهداء حاج احمد یلالی و همراهی شاگردان ایشان راه اندازی گردید.

نویسندگان


تشییع پیکر شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری

شامگاه دوشنبه پیکر شهید مدافع حرم سردار سعید سیاح طاهری با حضور پرشور اقشار مختلف مردم به آبادان منتقل و برای آخرین بار با پیکر فرزند شهید خود وداع کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، پیکر شهید مدافع حرم سردار حاج سعید سیاح طاهری شامگاه دوشنبه به زادگاه خود آبادان منتقل و مورد استقبال پرشور مردم آبادان و خرمشهر به‌ویژه رزمندگان 8 سال دفاع مقدس قرار گرفت.

هم‌رزمان، همشهریان و هم‌سنگران شهید با حضور در سالن اجتماعات هیئت رزمندگان اسلام‌آبادان، گرد پیکر شهید حلقه‌زده؛ به عزاداری و وداع پرداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید نبی موسوی‌فرد در این آئین، اظهار داشت: برای ایجاد جامعه مهدوی باید نفس خود و سپس فضای جامعه را برای ظهور امام عصر(عج) مهیا کنیم، شهدای مدافع حرم به 3 مورد مهم و ارزشمند عمل کردند.

امام‌جمعه خرمشهر، افزود: در صورت فراگیری این 3 مورد، بستر برای ظهور فراهم می‌شود. نخست سبک زندگی ما است که باید به‌مانند سبک زندگی مورد توصیه امام عصر(عج) قرار گیرد.

وی عنوان کرد: دوم آن که با امام زمان(عج) همدل و در مورد سوم هم‌فکر باشیم، هر شخصی که قرار باشد بر جامعه‌ای حکومت کند نیاز به هم‌فکر دارد و نخستین کسانی که گرد خود جمع می‌کند اصحاب هستند.

موسوی‌فرد بیان کرد: شهدای مدافع حرم این 3 ویژگی را داشتند، با اعتقاد و ایمان قلبی به امام عصر(عج) و ولی‌فقیه زمان خود کیلومترها آن‌طرف تر از مرزهای کشور به مبارزه با دشمنان اسلام برخاستند.

عبدالرضا قاسمی از هم‌رزمان شهید مدافع حرم سیاح طاهری در این آئین، بیان کرد: شهید طاهری بعد از جنگ نیز از فعالیت‌های خود غافل نشد با حفظ صبر و بردباری فعالیت‌های خود را در همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ادامه داد، شهادت مزد بعد از دفاع مقدس ایشان بود.

این رزمنده 8 سال دفاع مقدس هم‌رزم شهید، گفت: هر کجا که نیاز به حضورش بود حاضر می‌شد، اکثر استان‌های کشور ایشان را می‌شناسند و با این شهید عزیز برخورد داشتند، شهادتش مردم بسیاری را داغ‌دار کرد.

قاسمی عنوان کرد: شهید طاهری شخصی مبتکر و خلاق بود، یادمان 177 شهید گمنام به ابتکار و خلاقیت این شهید والامقام بنا شد، برنامه‌ریزی برای حضور رزمندگانی که از سراسر کشور به آبادان می‌آمدند در منزل خانواده شهدای آبادانی و دیدار با آنان توسط شهید طاهری کلید خورد.

هم‌رزم شهید طاهری، افزود: روزی ایشان برای من که یک جوان بودم حکم فرماندهی صادر کرد، نزد او رفتم و اظهار تعجب کردم، شهید طاهری نام تعدادی از فرماندهان جوان شهید را آورد و گفت: "این‌ها قطعاً می‌توانند به شما در انجام کارهایتان کمک کنند" سپس تأکید کرد: "ما حتماً باید درس شهدا را با تلاش پاسخ بدهیم".

قاسمی، اظهار داشت: شهید طاهری کم‌ سخن می‌گفت و سعی می‌کرد با تلاش خود سخن بگوید، افرادی که ایشان را می‌شناسند اطلاع دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جانباز سعید سیاح طاهری از فرماندهان یادگار 8 سال دفاع مقدس بود که 23 دی‌ماه امسال در عملیات مستشاری و در دفاع از حریم حضرت زینب (س) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی