نسل طوفان

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

نسل طوفان

این وبلاگ به جهت معرفی شهدای آبادان و خرمشهر با ایده فکری خادم الشهداء حاج احمد یلالی و همراهی شاگردان ایشان راه اندازی گردید.

نویسندگان

زندگی نامه شهید اسماعیل زارعیان

| شنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۳، ۰۴:۳۴ ب.ظ

شهید اسماعیل زارعیان فرزند نعمت الله درسال1334 در شهر قهرمان پرور آبادان در یک خانواده زحمتکش و مذهبی به دنیا آمد. درسن 6 سالگی وارد دبستان شد و شروع به تحصیل نمود .

در سن 18 موفق به کسب دیپلم شد و برای ادامه تحصیل بنا به علاقه ای که نسبت به نظامی بودن داشت وارد دانشکده افسری شد و 3 سال دوره دانشکده افسری به سختیها و مشقات آن زمان به پایان رسانید و درجه ستوان دومی و اخذ لیسانس علوم اجتماعی مفتخر گردید.

سپس برای آموختن دوره مقدماتی فرمادهی یکسال در شیراز اقامت کرد و پس از آن به خوزستان منتقل شد و فرماندهی گروهان 2 از گردان دژ خرمشهر  که وابسته به لشکر 92 زرهی عراق بود به عهده گرفت و مدت دوماه مرز شلمچه و کوچک مرز ایران عراق و دو ماه نیز در پادگان دژ خرمشهر انجام وظیفه نمود.

هنگام هجوم ارتش بعث عراق به مبهن اسلامی ما شهید سروان زارعیان در مرز شلمچه حضور داشت که مقاومت در خور یک مسلمان از خود نشان داد آن طور که عملش گویای این حقیقت است. آن زمان که خرمشهر میرفت به دست نیروهای بعثی سقوط کند. شهید در جنگهای تن به تن خرمشهر شرکت داشت. در این بین از طرف بعثی ها تیری به بازویش اثابت کرد ولی او شهر را ترک نکرد چرا که خودش می گفت در اینجا به من نیاز است طرفش باز نماند و مانند کوهی استوار ماند. 45 روز همگام با نیروها در شهر خرمشهر دفاع کرد تا اینکه هدف رگبار مسلسل قرار گرفت و مجبور شد انجا را ترک کند. جریان زخمی شدنش را از زبان خودش باز گو میکنیم: (شب هنگام موقعی که در خرمشهر مشغول گشت بودم. به ایست داده شد ومن فکر کردم نیرو های خودی هستند ودر نتیجه پیاده شدم ناگهان خودم و ماشینم به رگبار مسلسل بسته شد و من پشت ماشین پریدم هنگامی که از مهلکه در میرفتم متوجه شدم که شلوارم از خون آغشته شده است.سردار شهید زارعیان به بیمارستان در شیراز منتقل شد و به علت جراحت شدید ناحیه  ران پا دکتر مجبور شد استخوان را که مورد اصابت کلوله قرار گرفته بود  بهوسیله پلاتین به هم ربط داده و از کمر به پایین را در گچ قرار دهد. حدود 6ماه وضع این چنین بود و هنوز پایش کاملا خوب نشده بود که میگفت باید خرمشهر از شر دشمن پاک شود و امید من آزادی خرمشهر است و به این ترتیب بار دیگر وارد جبهه جنگ با دشمنان شد. در هنگام آزادی شوش نیز بار دیگر پایش مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و هفت روز  در بیمارستان اهواز بستری شد. در عملیات بیت المقدس به آرزویش رسید و توانست آزادی خرمشهر را ببیند و در آن شرکت کند. و سر انجام این افسر قهرمان در اولین حمله رمضان در جبهه شلمچه بر اثر اثابت ترکش به کتفش در تاریخ 24/4/1361 به لقاء الله پیوست و درس فداکاری و شهمت را به ما آموخت.

این چند کلمه همیشه آرزویش بود:

امید است روزی همچون قهرمانی فدای میهن شویمتا تاریخ یاد مارا برای آیندگان گرامی بدارد.

یادش گرامی بهشت جایگاهش باد

راوی:همرزم شهید

نظرات  (۴)

  • علی اصغر متقیان
  • سلام وقت بخیر . اطلاعاتتان در مورد نحوه شهید شدن شهید زارعیان دقیق نمی باشد . من شخصا سرباز گردان دژ در سال ۵۹ بودم و شاهد شهادتشان قبل از سقوط خرمشهر بودم و حتی عکسی از بدن متلاشی ایشان را دارم . در عملیات سال ۶۱ که در این گزارش درج شده سربازی ام تمام شده و من حضوری نداشته ام . در حالیکه در سال ۵۹ سرباز ایشان در خرمشهر و پادگان دژ بودم و شهادتشان و حضور همسرشان در فردای شهادت در پادگان دژ قبل از سقوط خرمشهر را شاهد بودم . سال ۶۱ بمدت دوسال از شهادت ایشان گذشته بود . اگر با خانواده ایشان بخصوص همسرشان تماس بگیرید تاریخ دقیق شهادت ایشان را بیان خواهند فرمود .
    پاسخ:
    سلام
    لطفا اطلاعات اصلاحی را به این ایمیل بفرستید
    GH.rezadarvishnejad@gmail.com
    سلام تشکر از زحمات شما من فرزند شهید زارعیان هستم البته پدرم یادم نیست چون یک سالم بود که شهید شدند.
    پاسخ:
    سلام خدا بیامرزش
    التماس دعا
    یامهدی

    سلام
    خیلی ممنون از مطالبتون
    شنیده ام شهید زارعیان تا لحظات آخر در شهر خرمشهر ماند و روی یکی از دیوارهای شهر در کنار فرمانداری نوشت: "خرمشهر ما بر می‌گردیم" و شناکنان به آن سمت رودخانه می‌رود.
    آیا عکسی از این نوشته دارید؟
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    خیر در دست ما چیزی نیست اگر مطالبی در دست دارید ما با کمال میل استقبال میکنیم
     سلام هم وطن...
    ممنون از مطالبتون...
    شما دعوتید به شیعه بلاگ...
    در صورت تمایل برای تبادل لینک خبر بدید...
    یاعلی...
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطف و حسن نظرتون
    موفق باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی