نسل طوفان

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

نسل طوفان

این وبلاگ به جهت معرفی شهدای آبادان و خرمشهر با ایده فکری خادم الشهداء حاج احمد یلالی و همراهی شاگردان ایشان راه اندازی گردید.

نویسندگان

سال ۱۳۳۶ در آبادان متولد شد. مادرش او را به گونه ای تربیت کرد که  از کودکی عشق و علاقه نسبت به قرآن واهل بیت پیامبر (ص) در دلش می‌درخشید. در سن کودکی بود که  جذب مسجد صاحب الزمان آبادان شد.
در سن نوجوانی پدرش را از دست داد وبا تلاشهای مادر وبرادرش محمد بزرگ شد.
او تحصیلاتش را در این شهر انجام داد وموفق به گرفتن مدرک پایان دوره ی متوسطه شد. با شناختی که در مسجد صاحب الزمان(عج) از ظلم وفساد حاکم در کشور به واسطه حکومت پهلوی به دست آورده بود, در طول دوره ی تحصیل مبارزات مخفیانه ای را با حکومت دیکتاتوری شاه آغاز کرد اما در ۲۰ سالگی بود که تمام وقت خود را به مبارزه برعلیه طاغوت اختصاص داد.

تمیمی


او به همراه دوستانش فعالیت‌های قابل ملاحظه‌ای در راستای مبارزه با رژیم پهلوی در آبادان  انجام دادند و  ضربات خردکننده ای به پیکره نظام ستمشاهی وارد آورند. آبادان به جهت اینکه بزرگترین مرکز صادرات نفت برای حکومت شاه بود وپالایشگاه این شهر بزرگترین پالایشگاه کشور بود ,نقش تعیین کننده ای برای او داشت.عبدالعلی تمیمی همراه با دوستانش با سازماندهی اعتراضات مردمی و به اعتصاب کشاندن کارکنان صنعت نفت در این شهرکه با فرمان امام خمینی (ره)انجام شد کمک بزرگی به شکست حکومت شاه خائن کردند.
او پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرصت را برای خدمت به مردم وانقلاب غنیمت شمرد و ابتدا مسئولیت زندان شهرستان آبادان را پذیرفت. در سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد واقدام به تشکیل خانواده نمود .پس از آن به فرماندهی سپاه جزیره مینو منصوب شد.
جنگ که آغازشد او به‌عنوان نماینده سپاه آبادان در ستاد جنگ منصوب شد. سپس به عنوان فرمانده محور ذوالفقاری معرفی شد و مجاهدات زیادی برای پاسداری از آبادان انجام داد,نیروهای دشمن ماهها این شهر را در محاصره ی خود داشتند اما وجود مردان بزرگی مثل عبدالعلی تمیمی تلاش دشمن را برای دستیابی به این شهر ناکام گذاشت. در نیمه دوم سال ۱۳۶۰ به فرماندهی سپاه آبادان برگزیده شد.
در عملیات ثامن الائمه همراه با نیروهای تحت فرماندهی اش مأمور آزادسازی جاده ماهشهر آبادان شد وبا شایستگی این ماموریت مهم را انجام داد.
بعد از آن در عملیات بیت المقدس به عنوان فرماندهی تیپ بعثت شرکت کرد و ضربات مهلکی به نیروهای دشمن وارد آورد.
مدتی بعد به جهت نیاز به تخصص و تجارب او,به لشکر انصارالحسین(ع) منتقل وبه عنوان فرمانده آموزشهای آبی خاکی این لشکر مشغول مشغول خدمت شد.
او در این سمت نیز تلاشهای زیادی نمود تا با آموزش نیروهای غواص ,پیروزی های بزرگی را برای نیروهای ایرانی در عملیاتی مانند والفجر ۸به ارمغان آورد.
عبدالعلی تمیمی مانند تمام عملیات نیروهای ایرانی ,در هنگام عملیات فارغ از این که چه مسئولیتی دارد با برداشتن اسلحه به نبرد با دشمنان می پرداخت ویا اینکه فرماندهی گروهی از رزمندگان شرکت کننده در عملیات را به عهده می گرفت. درعملیات والفجر۸ نیز در عملیات شرکت کرددر حالی که فرمانده آموزشهای آبی خاکی لشکر بود.اودر این عملیات به سختی مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان در روز سوم اردیبهشت ماه ۱۳۶۵ به همرزمان شهیدش ملحق شد.
منبع:پرونده شهید دربنیاد شهید وامور ایثارگران همدان و مصاحبه با خانواده وهمرزمان شهید

نظرات  (۱)

  • علی از آبادان گلگون
  • روحت شاد دست ما رو هم بگیر ای شهید عزیز 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی