نسل طوفان

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

نسل طوفان

این وبلاگ به جهت معرفی شهدای آبادان و خرمشهر با ایده فکری خادم الشهداء حاج احمد یلالی و همراهی شاگردان ایشان راه اندازی گردید.

نویسندگان

پل بشکه ای خیابان کریمی آبادان

| شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۵۱ ق.ظ

اندک زمانی بعد از مخاصره ابادان و سقوط خرمشهر  دشمن بعثی در یک عملیات نفوذ و تسخیر بسیار حساب شده و قدرتمند وارد آبادان شد ولی به لطف خدا و اعلام ورود عراقی ها توسط شهید دریاقلی مدافعین شهر که در مقایسه با دو گردان نیروی تکاور عراقی بسیار قلیل و ناتوان مینمودند به مقابله با آن پرداخته و شهر از سقوط نحات پیدا کرد نجاتی که باعث تحولاتی در تاریخ دفاع مقدس شد .

بعد از شکست دشمن برای عبور از رودخانه بهمنشیر نیاز به وسیله ای بود تا بتوان سریع نیروها را عبور داده و دمشن را از نزدیک شدن مجدد به مواضع خودی دور نمود و یک ابتکار باعث شد تا با امکانات موجود در شهر و پالایشگاه بتوان به این مهم دست پیدا کرد ، استفاده از بشکه های خالی مواد نفتی که بوسیله یک قاب فلزی محصور میشد یک پل شناور ابتکاری را شکل داد که بعد ها در سال 62 الگوئی شد برای ساخت پل خیبری که با استفاده از یونولیت توانستیم پلی به طول ده ها کیلومتر را روی هور بر پا کنیم .

عکس زیر نمائی از پل و تعدادی از سازندگان آن است . این پل  بر روی رودخانه بهمنشیر و روبروی خیابان کریمی آبادان احداث گردید .

به نقل از وبلاگ   bashahidan.blog.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی