نسل طوفان

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

نسل طوفان

این وبلاگ به جهت معرفی شهدای آبادان و خرمشهر با ایده فکری خادم الشهداء حاج احمد یلالی و همراهی شاگردان ایشان راه اندازی گردید.

نویسندگان

معرفی کتاب یک دریا ستاره

| شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹ ب.ظ

کتاب یک دریا ستاره - ناشر: سوره مهر - نویسنده: سید قاسم یاحسینی

🎤یک دریا ستاره: خاطرات زهرا تعجب ، همسر شهید مسعود (حبیب) خلعتی
"این کتاب، دربرگیرنده ی خاطرات "زهرا تعجب" ـ همسر مسعود (حبیب) خلعتی از ـ شهدای نیروی دریایی ـ از زندگی با همسرش و نیز دوران جنگ تحمیلی است. گفتنی است وی ماه ها در شهر زادگاهش ـ آبادان ـ در کنار همسرش مانده و شریک نبردهای او علیه عراقی ها بوده است."

🎤یک دریا ستاره نمای نزدیک:مخاطبان کتاب ها و دیگر محصولات فرهنگی مربوط به دوران جنگ، اغلب از مردان و زنان درگیر جنگ، تصاویر مبهمی در ذهن دارند و فکر می کنند مهربانی و عاطفه شان با مردم عادی تفاوت داشته است. رسالت کتا بهایی چون «یک دریا ستاره » اثبات عکس این قضیه است. این کتاب به خوبی با متن خاطرات، عکسهای آخرش و تصویری که از نامه شهید مسعود خلعتی به همسرش در آن درج شده، میزان عشق و علاقه زهرا تعجب و همسر شهیدش به یکدیگر را نشان می دهد.

🎤 خاطرات این نسل از انقلاب که ابتدا درگیر حوادث انقلاب شدند، سپس درگیر جنگ و در این میان عاشق هم شدند، واقعا خواندنی است. چون عشق هایی مانند عشق زهرا و مسعود از پیوندهایی هستند که برای همیشه ناگسستنی نامیده می شوند. بنابراین امتیاز چنین کتابی این است که فرصت نگاه کردن به زنان و مردان جنگ را از زاوی های دیگر و نسبتا تازه به ما می دهد. زاوی های که در آن علاوه بر جنگ و درگیری، عشق هایی پاک هم دیده می شوند.

🎤سید قاسم یاحسینی که مسئولیت پیاده کردن و تدوین مصاحبه با زهرا تعجب را داشته، کتابش را در 12 فصل جمع کرده و در حجم 152 صفحه، حوادث جنگ در جنوب و عشق میان این دو را به گونه ای باورپذیر منتقل کرده است. در این کتاب، زهرا مبارزه را از دبیرستان آغاز می کند. بعد ازانقلاب به کمیته زنان انقلابی می پیوندد و مسعود را می بیند...

🌹تاریخ نشر: خرداد 1391

🔰تعداد صفحات: 164

🌹قطع: رقعی

🔰شابک: 8-147-506-964-978

🌹نوبت چاپ: هشتم

🔰قیمت: 60,000 ریال

🌹شمارگان: 2500

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی