نسل طوفان

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

نسل طوفان

این وبلاگ به جهت معرفی شهدای آبادان و خرمشهر با ایده فکری خادم الشهداء حاج احمد یلالی و همراهی شاگردان ایشان راه اندازی گردید.

نویسندگان

جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس خواستار توجه بنیاد شهید انقلاب اسلامی به بهسازی محل دفن نخستین شهید جنگ تحمیلی در روستای خضر از توابع آبادان شدند

جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس خواستار توجه بنیاد شهید انقلاب اسلامی به بهسازی محل دفن نخستین شهید جنگ تحمیلی در روستای خضر از توابع آبادان شدند.

شهید «موسی بختور» نخستین شهید جنگ تحمیلی است که در ۲۱ خرداد سال ۱۳۵۹ و پیش از شروع رسمی جنگ در درگیری های مرزی در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

طبق وصیت وی، پیکر پاک و مطهرش در روستای خضر آبادان و در کنار پدرش به خاک سپرده شد.

همرزمان این شهید بزرگوار در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن ابراز گلایه از وضعیت نامناسب محل دفن این شهید بزرگوار (اعم از سنگ قبر و اطراف آن)   که با بی توجهی و بی مهری مسئولان بنیاد شهید نیز همراه شده است، معتقدند که جایگاه این شهید گرانقدر به عنوان نخسیتن شهید جنگ تحمیلی بایستی فراتر از یک مزار در غربت و بی نام و نشان باشد.

به گفته آنان، مزار نخستین شهید کشور در جنگ تحمیلی بایستی به صورت نماد باشد و برای آن جایگاه مناسب و در خور شانی ساخته شود تا مردم بتوانند با نخستین شهد دفاع مقدس آشنا شوند.

آنان که دیگر از وعده های عملی نشده مسئولان خسته شده اند، می گویند: شهیدان دین خود را به اسلام، انقلاب و ملت ادا کرده اند و ما مدیون آنان هستیم، و باید ضمن ارج نهادن به مقام شامخ این شهدا به پاس قدردانی از شهامت، دلاورمردی ها و جان فشانی شهدا و به ویژه این شهید بزرگوار نماد مناسب و در خور شانی را برای آن در نظر بگیریم.

پیشکسوتان و همرزمان شهید موسی بختور خطاب به مسئولان بنیاد شهید گفتند: اگر متولیان امر توان بهسازی قبر این شهید گرانقدر را ندارند، بگویند تا ما خود دست به کار شده و برای همرزممان سنگ قبری مناسب تهیه و نصب کنیم.

شهید موسی بختور و دیگر همرزمش عباس فرحان اسدی که ساعاتی پس از وی به شهادت می رسد جزو نخستین شهیدان دوران دفاع مقدس به شمار می روند که پیکر فرحان اسدی در گلزار شهدای خرمشهر به خاک سپرده شد اما پیکر شهید بختور طبق وصیتش در کنار پدرش در روستای خضر نبی از توابع آبادان آرام می گیرد.

مرجع / مـهـر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی