نسل طوفان

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

نسل طوفان

این وبلاگ به جهت معرفی شهدای آبادان و خرمشهر با ایده فکری خادم الشهداء حاج احمد یلالی و همراهی شاگردان ایشان راه اندازی گردید.

نویسندگان

محسن امیر یوسفی وسردار سعید سیاح طاهری

| سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۰۳ ب.ظ
برای حاج سعید: خورشید گوشه نشین
یادداشت محسن امیر یوسفی در پی شهادت سردار حاج سعید سیاح طاهری


در پی شهادت سردارحاج سعید سیاح طاهری جانباز جنگ، محسن امیریوسفی یادداشتی درباره او نوشت. در این یادداشت آمده است: آشنایی من با حاج سعید به سال ٨٤ برمی گردد: زمانی که با هنرمندان آبادانی به این شهر زخمی از جنگ رفته بودیم. من از همه کوچک تر بودم و دیگران مدام خاطرات آبادان دهه ٥٠ را تعریف می کردند: سال هایی که من هنوز راه رفتن هم بلد نبودم. روز اول بعد از خوردن نهار گروهی، دوباره بساط خاطره گویی باز شد و من در حال خمیازه کشیدن چشمم به مرد سپیدمویی افتاد که مشغول کمک برای جمع کردن سفره غذا بود. من هم که منتظر فرصت برای فرار بودم وقتی دیدم که دست تنهاست به کمکش رفتم و داشتیم سفره ها را بیرون می بردیم که دیدم یک نفر به سرعت جلو آمد و گفت: آقا شما چرا؟! منم سینه ای صاف کردم که بگویم ما اصولافیلمساز متواضعی هستیم! که دیدم روی صحبت طرف با اون آقای سپید مو بوده و من سنگ روی یخ شدم! خلاصه کار تمام شد و من هم با آقای سپید مو شروع به صحبت کردم و سوالاتی مثل شغلتون چیه؟ وضع آبادان چرا این طوریه؟ و... پرسیدم و گرم صحبت بودیم که حبیب احمدزاده آمد و من بهش گفتم حبیب این دوستمون دست تنها تمام کارها را کرد و چرا یک نفر را نیاوردید برای کمکشون؟! که حبیب هم نه برداشت و نه گذاشت و گفت: ایشون سردار حاج سعید هستند! منم خونسرد برگشتم و مثل مجسمه بلاهت گفتم: جدا شما سردارید؟! ولی حاج سعید لبخندی زد و متواضعانه هیچ نگفت و رفاقت ما از همان لحظه شروع شد.
     مردی که در آن تاریخ بعد از هشت سال جنگ و ١٦ سال جانبازی و کار مستمر فرهنگی نمونه ای از مردان مخلص دوران جنگ بود که هیچ طلبی از هیچ کس نداشت! انگار آفریده شده بود برای خدمت بی توقع به خلق خدا. چیزی که در دوران فعلی ما کمیاب است. خاطراتش از هشت سال جنگ مو به تن راست می کرد. خاطراتی که باید کلی اصرار و التماسش می کردم تا لب به سخن بگشاید و حرفی از آن دوران بزند. حرف هایی عجیب و خاطراتی غریب که شاید به دیگرانی هم گفته باشد ولی من بی خبرم و البته برای همین آن را برای خودم نگه می دارم!
    
  محسن یوسفی کارگردان آبادانی هم اکنون فیلم خواب تلخ را در اکران گروه هنر وتجربه داردوفیلم آشغال های دوست داشتنی او هنوز رنگ پرده را ندیده است. 
    

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی