نسل طوفان

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

وبلاگی برای معرفی شهدای آبادان و خرمشهر

نسل طوفان

این وبلاگ به جهت معرفی شهدای آبادان و خرمشهر با ایده فکری خادم الشهداء حاج احمد یلالی و همراهی شاگردان ایشان راه اندازی گردید.

نویسندگان

فقط یک تانکر بفرست آن طرف بصره

| يكشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۳۹ ب.ظ

سرهنگ خلبان مسعود اقدام

در ماه های اول جنگ از پایگاه بوشهر پروازهای زیادی روی خاک عراق و نیروهایش انجام می شد که در نتیجه تعداد زیادی از همکاران شهید یا اسیر شده بودند . لذا تعدامان کم بود و در روز باید چندین مأموریت انجام می دادیم . شهید یاسینی از جمله خلبانانی بود که روزی چند بار پرواز می کرد . یک روز رئیس جمهور و فرمانده کل قوای وقت ( بنی صدر ) و رئیس ستاد وقت نیروی هوایی (سرهنگ هوشیار) برای تقویت روحیۀ خلبانها به پایگاه بوشهر آمدند . پس از دیدن مکانها و قسمتهای مختلف پایگاه به اتاق توجیه رفتیم .


جناب یاسینی هم که در آن موقع درجۀ سروانی داشت با ما بود. در اتاق توجیه نقشۀ بزرگی از عراق روی دیوار نصب شده بود که بنی صدر پس از چند دقیقه دقت روی آن رو به حاضرین کرد و گفت: چرا این پل را نمی زنید ؟!

پل ، راه آهنی بود در نزدیکی مرز اردن و حدود 400 مایلی عمق خاک عراق که برای زدن آن باید سوختگیری هوایی در فضای عراق انجام می شد . چون هواپیمای تانکر سوخت رسان هیچ وسیلۀ دفاعی ندارد و هواپیمای بزرگ جثه و سرعتش هم از هواپیمای جنگنده کمتر است ؛ فوراً مورد هدف قرار می گیرد . علاوه بر آن سوخت دهی آن هم در نزدیکی خاک دشمن کار بسیار مخاطره آمیزی است . چه برسد به اینکه در خاک دشمن باشد که غیر ممکن به نظر می رسید .

جناب یاسینی با شنیدن این سخن گفت : آقای رئیس جمهور ! من آماده ام بروم و آن پل را بزنم؛ فقط شما یک هواپیمای تانکر بفرستید آن طرف بصره منتظر ما باشد تا بتوانم با سوختگیری مجدد به سوی هدف پرواز کنیم . با شنیدن این پاسخ جناب یاسینی بنی صدر که فهمید خواستۀ  نامعقول و غیرمنطقی ای را مطرح کرده است رشتۀ کلام را عوض کرد و ما هم زیر چشمی به یکدیگر نگاه کرده و زدیم زیر خنده .

منبع: کتاب انتخابی دیگر

تحقیق و تألیف : گروه پژوهش و نگارش انتشارات عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش

نظرات  (۲)

سلام.
به لطف خداوند و حضرت زهرا با شعری در مورد حضرت زهرا به روزیم.
منتظر شما و نظر های زیباتون.
تشریف بیارید
یا علی مدد
التماس دعای فراوان
یا حضرت مادر
پاسخ:
ان شاءالله حضرت زهرا(سلام الله علیه ) شما را شفاعت کند
التماس دعا
یامهدی
  • فانوس جزیره ...
  • سلام علیکم
    حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند :
    همانا حقیقت و واقعیّت تمام سعادت ها و رستگارى ها در دوستى علىّ علیه السلام در زمان حیات و پس از رحلتش خواهدبود.
    ایام تسلیت باد .. التماس دعا
    عاقبتتون بخیر
    پاسخ:
    الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت امیرالمومنین
    نحن حیدریون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی